Verificarea geometriei rotilor 3D


Cu ce frecventa se realizeaza reglajul rotilor automobilelor?


  Au trecut 1-2 ani de cand ati verificat ultima data geometria rotilor? Sau poate ca au trecut in jur de 20.000 km de la ultima inspectie a geometriei automobilului dumneavoastra? 

  Atunci este foarte probabil sa intampinati neplaceri cu masina dumneavoastra:

- un consum mai mare de combustibil

- uzura neregulata si rapida a pneurilor

- masina dumneavoastra "trage" dreapta sau stanga aparent fara motiv

- dificultate in mentinerea traiectoriei masinii

In ce alte cazuri se mai recomanda verificarea geometriei rotilor?


  Frecventa stabilita mai devreme este una orientativa, aplicabila folosirii relativ normale a masinii. 

  Puteti verifica insa mai devreme geometria auto in urmatoarele cazuri:

- loviti puternic un obstacol, o bordura sau o groapa 

- exista uzura rapida, prematura si neuniforma a anvelopelor 

- directia autovehiculului a devenit imprecisa 

- anvelopele au fost schimbate 

- supraincarcarea vehiculului pe o perioada mai lunga 

- inlocuiti un element al suspensiei sau directiei 

- accelerari puternice si franari bruste dese



Controlul geometriei rotilor

Reglarea geometriei rotilor se realizeaza prin ajustarea unghiului de cadere, a unghiului de convergenta si a unghiului de fuga in parametri recomandati de constructor. Pentru a intelege mai bine paralelismul rotilor, va prezentam ce inseamna fiecare unghi.


Unghiul de cadere

  Unghiul format de inclinarea rotii si perpendicualara pe sol atunci cand se priveste autovehiculul din fata sau in spate. 

  Cand partea superioara a rotilor este inclinata catre exteriorul autovehiculului spunem ca unghiul de cadere este pozitiv. 

  In cazul in care partea superioara a rotilor este inclinata catre interiorul autovehiculului, avem de a face cu un unghi de cadere negativ.




Unghiul de convergenta

  Unghiul format de linia mediana a autovehiculului si linia mediana a rotilor cand se priveste autovehiculul de sus. 

  Daca partile posterioare ale rotilor sunt mai apropiate, unghiul de convergenta este negativ. Iar daca sunt mai departate, numim unghiul pozitiv.


Unghiul de fuga

  Unghiul, format intre axa pivotului si perpendiculara pe sol atunci cand se priveste autovehiculul din lateral. 

  Unghiul de fuga negativ este atunci cand partea de sus a axei pivotului este inclinata catre fata iar cel pozitiv, cand partea de sus a axei pivotului este inclinata spre spate.



Ce aparate folosim la service auto pentru geometria auto?

  La reglarea geometriei masinii dumneavoastra vom folosi un aparat de la renumita marca Hunter, intalnita in service-uri de reprezentanta.

  Hunter Hawkeye Elite necesita un timp de pregatire si de masurare redus si se bazeaza pe tehnologia 3D pentru reglarea geometriei ambelor punti, fata si spate. 

  Prin urmare, mecanicii auto de la service-ul nostru vor realiza controlul geometriei automobilului dumneavoastra in doar cateva minute.




Beneficiile reglarii corecte a geometriei rotilor

Rotile sunt legatura directa intre vehiculul dumneavoastra si sol. 

  Starea lor influenteaza in mare parte pastrarea directiei de mers precum si distanta de franare. Orice anomalie constatata la nivelul pneurilor ar trebui sa conduca la un control tehnic.

  O verificare corecta a geometriei rotilor aduce beneficii importante: economie de combustibil datorita scaderii rezistentei la rulare a anvelopelor prelungirea duratei de viata a anvelopelor imbunatateste directia automobilului uzura mai mica a sistemului de suspensie si directie